Friday, October 26, 2007

Telefon försäljare

Det här med telefon försäljare här i detta land är ju fanimej (ursäkta min dåliga franska) helt otroligt. Vi får ca 5-6 samtal om dagen av olika företag. Det är ju visseligen lite smålustigt för ibland är det en stackars indier som ringer och ska för det första försöka uttala mitt efternamn (Casprowiak) och det får dom ju aldrig till rätt så jag kör med att den personen har jag aldrig hört talas om så det är fel nummer. För det andra så när jag råkar till att svara (vilket händer sällan pga att jag vet att det är nån säljare) så ber dom mig att vänta kvar på att han ska avsluta sitt samtal med en annan kund! Va! Vem sitter kvar och väntar på att han ska ha tid för mig? Jag har ju inte tid att sitta och vänta på honom och ingen lust heller. Vi har nu betalat för att dom ska hålla sig borta men det finns några som har kvar vårat telefon nummer som ihärdigt ringer. Jag tycker synd om dom som har ett sånt jobb för dom flesta är ju ändå otrevliga emot dom när dom ringer, dom gör ju faktiskt sitt jobb. Men det är inte så himla roligt alla gånger att dom ringer alla tider på dygnet. Jag kan inte minnas att jag någon gång har fått ett sådant samtal i Sverige, det var en gång som det var en ung tjej som ringde. Men hon vill inte sälja något utan vill fråga mig hur ofta jag använder mig utav halstabletter,när hur var,varför. Konstigt men det var för nån undersökning. Hoppas att dom slutar snart.

1 comment:

Fia said...

Haha...ja det är en av de saker som man kan reta sig på. Skriv upp dig på "the no-call list" så slipper du detta! Kram!