Sunday, October 14, 2007

Snart kommer regnet... :)

Underbara Söndag, idag har det varit en riktigt solig och skön dag. Jag och N (min man) tog en långpromenad. Vi är nämligen ute efter att köpa bil och vi har sett en Volvo till salu och den ska finnas någonstans här i Corvallis så vi tänkte att vi kunde ta en promenad för att se om vi kunde hitta den för att ta oss en titt. Vi gick och gick men hittade aldrig bilen, vi kunde ju ha ringt och frågat bilägarna vart dom bor men vi visste inte riktigt hur intresserade är så vi tänkte försöka på egen hand. Men vi fick oss som sagt va en skön lång höst promenad iallafall. Det är ganska kul att gå förbi alla hus nu när dom är dekorerade med pumpor och annat, vi såg ett hus som nu är alldeles överdekorerat med lampor, inför julen skulle jag tro. Helt vanisnnigt, jag kan inte förstå hur man vill ha det sådär. Det var lampor högt som lågt, stackars grannarna, hoppas dom inte blinkar också. Någon hade satt ut sina renar i sitt leriga gräs, ni vet såna som rör på sig och lyser. Det är väl ändå lite tidigt och jag tycker det ser så sorgligt ut att ha såna här när det inte finns snö. Jag försöker att lapa upp så mycket sol,värme och alla vackra färger som möjligt här nu för snart kommer regnet och det slutar inte förrän till sommaren. Så för att förbereda mig för den kommande regnperioden så var vi till REI och inhandlade regnkläder och stövlar. Så nu är vi inte rädda för regnet här längre. Alla dessa mönster som finns på gummistövlarna, blommiga, randiga, rutiga, med grodor på, ja allt möjligt. Jag frågade min man om han ville ha ett par stövlar med öron och nos på, dom föreställde ett par hundar, jag fick bara en blick tillbaka.
Men jag undrar om jag kommer att behöva använda min tjocka dunjacka jag tog med mig från Sverige. För här i Oregon blir det inte så kallt och det snöar sällan. Det kommer att bli konstigt att fira jul utan snö. Ja jul ja, jag har skrivit en låång lista vad jag vill ha ifrån Sverige från mina föräldrar. Det blir nog också en tur till IKEA för att inhandla lite julsaker, vet dock inte vad för typ av julsaker dom har men jag hoppas att dom har ljusstakar och lite annat.
Nej nu ska jag sluta tänka på julen och dekorera min balkong med pumpor.

No comments: