Tuesday, October 9, 2007

Min allra första blog

Ja nu har jag äntligen också skaffat mig en blogg, efter att ha följt och lusläst många bloggar så tyckte jag att det var dags att ha min egen. Det blev som en del av min vardag att läsa andras bloggar. Speciellt andra utlandssvenskars bloggar för att läsa om hur andra i samma situation har det och hur dom löser vardagliga problem mm. Jag är fortfarande osäker på vad just jag ska kludda ner på min blog, jag tycker att alla andra skriver så himla bra, det är nästan som om dom är födda med pennan eller numera tangentbordet i handen. Jag har insett att inte många idag använder penna och papper numera, jag fick ett handskrivet brev från min faster och tyckte att det var så himla kul att öppna brevet och veckla ut det och få hålla brevet i handen när jag läser det så jag satte mig ner och skrev brev för hand till mina vänner och postade dom och kände mig väldigt nöjd. Jag har dock inte fått några handskrivna svar än, jag antar att mina vänner lever mer i nuet än vad jag gör så dom svarade mig med ett email. Men det är kul att läsa det med. Men jag tycker att det är svårt att skiva vykort till folk när man är utomlands, det blir att jag skriver samma på alla kort, " hej! här är det varmt och soligt, vi bara njuter och har det bra" mm eler liknande. Eller liknande. Så nu för tiden brukar jag inte skriva kort utan jag berättar helt enkelt hur vi hade det när vi kommer hem.
Men huruvida mina skrivkunskaper är lär vi väl få uppleva här om jag lyckas att komma på intresanta saker att skriva om.
Jag kanske ska börja att berätta om mig själv. Jag är en tjej från lilla orten Sunne i mitten av Sverige, hjärtat av Värmland som vi värmlanningar älskar att säga. Jag blev trött på Sverige 2004 och bestämde mig för att åka till Nya Zeeland på semester i 6 månader, ett av dom vackraste länderna i världen (enligt mig iallafall). Där träffade jag en trevlig kille som råkade va en amerikan och som fick mig att flytta hit för att sedan råkade bli min man.Det blev en kort beskrivning om vart jag är ifrån ialla fall.
Jag har efter att ha bott här i USA sedan februari kommit in i en någorlunda vardagslunk. Jag har dock inte fått något jobb än men det kommer väl det med. Det kanske blir lättare att få ett jobb om jag får mitt gröna kort någon gång. Det tycks skrämma en del arbetsgivare att man inte har ett grönt kort att visa upp även om man är tillåten att jobba. Men jag ska nu ge mig iväg och ge ut några brev till några ställen runt om i Corvallis som verkar vara intressanta ställen att jobba på, så håll tummarna. Det får nog vara bra för denna gång, det är trots allt första gången jag bloggar. Hm undra om det kommer vara någon som läser det här.

1 comment:

Petchie75 said...

Jag har läst ditt första blogginlägg nu! ;-) Hoppas att du snart får ditt green card.