Monday, October 10, 2011

Höst pyssel

Måndag kväll, middagen är intagen, Pepper trött från promenad och lek, huset damsuget och disken diskad. Dags att slänga upp fötterna på bordet och njuta av en kopp te.
Jag har precis lärt mig att sticka, jag fick till 22 maskor, eller vad det heter och har stickat 7 rader.


Här ligger Freckles och inspekterar min nya hobby och tycker att det är väldans intressant. Bilden blev lite luddig, den är tagen av min gamla mobil kamera för den andra funkar ju inte.
Ja det lär ju inte bli några tröjor eller sockor snart men en scarf ska man väl kanske kunna få till. Kul är det också.

Helgen gick i lugnets tecken, lite tulpan lökar vart nergrävda och våran nya bod är färdig byggd, äntligen.
Alla mina julklappar är färdighandlade, ja tänk kors i taket. Jag är nog aningens galen men det är skönt att ha det överstökat så man kan luta sig tillbaka när julen närmar sig.

2 comments:

Charlie sa ... said...

Så smart! Duktig du är som fixat allt redan. Jag vill också ha en sådan framförhållning!

Visst är det kul att sticka? Jag brukar få ett ryck här och där och göra en sjal. Ett tag broderade jag men det har inte blivit av på flera år nu. Jag har ett halvt broderi som skulle kunna bli en tuff kudde, som ligger på en hylla. Kanske ska ta och damma av den nu när det går mot mörkare tider.

Kram!

Fröken fräken said...

Lotta, ja visst det är ju jättekul att sticka. Är ju inget proffs än men det spelar ingen roll. Ja damma av vet ja, det är inte dumt alls att sitta med.

Kram!