Thursday, September 29, 2011

Virrigt värre

Idag när jag kom hem från jobbet vid lunch så kollade jag i min hiking bok vart jag skulle gå idag. Efter många om och men så bestämde jag mig för en 9 mile hike. Japp packa lilla ryggan med vatten, hund godis och servetter. Ja servetterna hänger med pga av att jag blir alltid kissnödig när jag är ute och går. Så när jag kommit ca halv vägs så kommer jag på att jag inte sett något väg nummer på ett tag, jag skulle ju följa väg 720 tills jag kommer till en korsning och då ska jag ta väg 700. Hm, jag ser inga skyltar någonstans och har ingen aning vart jag är, vid det här laget så har jag gått i ca 2 timmar och har ingen lust att gå tillbaka då det blir uppför hela vägen.
Så vi sätter oss ett tag Pepper och jag och funderar vad vi ska göra. Så vi beslöt oss för att gå tillbaka eftersom jag inte visste vart vi va.
Så när vi kom fram till bilen så inspekterade jag kartan vid parkeringen och jag hade visst tagit fel skog till och med. Jag va visst på nån 300 väg. Men vi fick iallafall en härlig promenad även om vi inte kom dit vi ville. Kanske i morgon...
Så jag ville till South McDonald forest men åkte till Peavy Arboretum. Tokigt blir det ibland



Här har vi en liten karta över vart jag brukar gå och jag lyckades åka väldigt fel.
Tur att vi hittade tillbaks iallafall.


Här har vi en bild från Nicks telefon, med Nick, Pepper och Ns mammas hund från våran promenad i söndags.
Jag hoppas få se lite mer höstfärger så småningom

4 comments:

Charlie sa ... said...

Vad duktig du är!!! Jag är impad. Det låter skönt med en rejäl hike. Vilken tur att du hittade tillbaka smidigt iallafalll!

Kram

Desiree said...

Även om det blev lite fel så ser det ut som ni fick en underbar promenad allihop. Vilken lång och skön hike ni fick.
Kram!

Fröken fräken said...

Lotta, Duktig vet jag inte men tack. Jag har alltid önskat att jag hade mer motivation för att jogga men det har jag inte. Så jag gör det jag njuter av istället.

Kram


Desiree, Ja det är underbart och skönt att komma ut i skogen och gå tillsammans. Även om jag går lite vilse då och då.

Kram!

mammaxtre said...

Det där med kartläsning kan då ställa till det :-)

Ha en fin söndag