Friday, September 9, 2011

Svettigt värre

Här fortsätter hettan, idag blir det 36 grader och i morgon 37 så det får nog bli en trip till havet i morgon. Jag har en känsla av att halva Willamette valley (där jag bor) ska dit för att undvika värmen.
I går så gick vi på bio och såg The Help
Jag har läst boken och den va jättebra och jag tyckte nog att dom har gjort ett bra jobb med filmen. Så middag och sen en film funkar också när man vill undvika 36 grader i skuggan.

Nu ska jag baka zucchini bread som vi kan ha med i morgon.



Det här är vad jag gör just nu

6 comments:

Saltistjejen said...

Oj vad VARMT ni har!!!! Här är inte så jättevarmt nu men FUKTIGT vilket jag inte riktigt gillar. Längtar till torrare luft. Men jag ska inte klaga. Efter att ha sett Annika i Restons bilder efter deras storm nu så är jag glad att vi har det väder vi har. :-)
Kram!

Fröken fräken said...

Saltis, ja det är ju väldans varmt men som sagt jag har också sett hennes bilder och tyckte genast att det mitt klagande skulle upphöra.
Ja fuktigt väder är ju ganska jobbigt också.
Hoppas att ni får en underbar helg
Kram!

Charlie sa ... said...

Julia, vilken värme!! Hoppas ni kan bada imorgon, det låter skönt. Det är ganska varmt här med men ganska skönt just nu för det har regnat i flera dagar så det var välkommet med sol.

Bio är perfekt speciellt när det är varmt. Alltid roligt när man läst boken och filmen motsvarar ens förväntningar.

Ha en skön dag och stay cool!

Kramar!

mammaxtre said...

Oj vilken värmed du har hos dig. Här hemma i Sweden straxt efter kl. 07.00 har vi 12 grader :-(

Ha en fin lördag

Desiree said...

Ha ha vilken skön bild med hunden framför fläkten. Pust ja 36 är hett. Här börjar det bli lite kyligare och höstlikt. Igår morse var det bara 8 grader men sedan blev det skönare med ca 19 grader på dagen. KUl att du sett filmen och gillade den. Jag har också läst boken och skulle nog vilja se filmen då den kommer hit.
Ha en bra helg.
Kram!

Fröken fräken said...

Lotta,Ja pust det är varmt och jag va tvungen att sätta i acn igår, jag gillar inte att använda den egentligen men det va outhärdligt.
Skönt att ni fick lite sol igen efter allt regn.
tack det samma ja vi ska försöka
Kram!

mammaxtre, du jag längtar faktiskt efter den temperaturen så jag är lite avis.
Tack det samma
Kram!

Desiree, haha ja jag satt faktiskt så ett tag. Fast hunden är ju söt iallafall.
19 grader är perfekt såhär i september tycker jag. Dom har lovat att det ska bli lite bättre till veckan.
Ja jag gillade verkligen boken, jag rekomenderar att se filmen när den kommer till Sverige.
Tack det samma
Kram!