Thursday, September 15, 2011

Fröken ensam

Idag när jag kom till jobbet vid åtta så va det alldeles tyst och så vart det till klockan 10 för då gav jag upp och ringde till L och frågade vart alla barn va. Sjuk sjuk ledig ledig
Ha där satt jag ensam fröken på dagis utan barn, så jag åkte in till stan och köpte mig en bok och en kopp kaffe och bara njöt.
Annars har veckan gått otroligt fort, men massor av nya barn som börjat hos oss så har det liksom gått i ett. Barn som gråter mammor gråter och ringer och kollar så att deras små barn är ok och det är dom. För det är oftast dom är ledsna just när mamma eller pappa ska gå.

Efter lunch tittade jag på nya serien Up all night och jag tyckte den va jättekul.

Idag har jag tänkt överaska min man med hans absoluta favorit rätt macaroni and cheese. Ja jag vet att det låter tråkigt men vad gör man inte. Jag har tänkt slänga i bacon och ett par av mina hemodlade jalapenos. Jag är inget stort fan av mac and cheese, tycker att det är för tungt liksom, alldeles för fett. Men om man dricker nåt gott vin till så kanske det går ner. Det blir iallafall äppelpaj till efterrätt.

Nu sitter jag och Freckles i soffan och läser, ja inte Freckles då han ligger och kurrar bredvid.

5 comments:

Saltistjejen said...

HAha just MacnCheese känns såååå amerikanskt. E ÄLSKAR det! Själv tycker jag ofta mest det är rätt "grötigt" eller "fettigt". Särksilt om man får det på restaurang. ;-) Men hemlagat kan det vara gott ändå.
Vad knasigt att alla barn var sjuka idag, men SKÖNT! Då fick du en lugn dag. :-) Jag förstår att de flesta barn gråter vid själva separationen med föräldrarna och även om man VET detta som förälder kan det ofta kännas rätt jobbigt när barnen gråter då man lämnar. Hittills i år har E inte alls gråtit och det har känts SÅ BRA! :-)
KRAM!!

Charlie sa ... said...

Macncheese....dessa amriskombinationer! En bra sådan kan jag tycka om! Inte den där paketvarianten som man köper färdig.

Visst var den bra Upp All Night?

Fint att du fick en bonusledig dag

Kram!!

Desiree said...

Härligt med en bonusdag. Vad fint du har gjort om på bloggen förresten. Jo macncheese är ju bara så amerikanskt det kan bli. Jag håller dock med dig om att det känns lite väl tungt. Inte min favvo. Men jag har nog aldrig varit mycket för pastagratänger över huvudtaget. Däremot låter det gott med lite vin och äppelpaj till efterrätt.
Ha en skön helg.
Kram!

Loppan flyttar västerut... said...

Men oj vad annorlunda att ingen var där, spöklikt nästan ju.
Mac and C, har aldrig testat riktig hemgjord, gissar att det är mycket godare än halvfabrikat. Min Cajsa, som inte äter kött, fisk, kyckling, hon älskar macncheese men bara om den är från Kraft. Men äppelkaka o vin, ja tack. Låter som en mysig kväll.
Ha en fin helg, kram

Fröken fräken said...

Saltis, Haha ja visst är det sorgligt med mac n cheese. Tycker också att det kan bli grötigt men min hemlagade vart inte som dom där man får på restaurang. man kunde urskilja makaronerna.
Ja det va lite knasigt men skönt att bara strosa runt i stan och inte göra nåt speciellt
Va skönt att E inte har tyckt att det har varit för jobbigt hittills.
Kram!


Lotta, Jag gillar inte heller paket varianten heller. Jag gillar inte när det blir för grötigt.
Ja Up all night va superbra, den ska jag se mer, jag har inga kanaler så jag följer allt på internet
Kram!

Desiree, Ja visst en bonus dag bara sådär är ju aldrig fel.
Japp inget fan av pastagratänger heller men som sagt vin och paj är mer min smak ;)
Kram


Åsa, Ja först va det faktiskt lite spöklikt men jag fick lite gjort när jag satt och väntade iallafall.
Ja om hon inte äter mycket protein så finns det väl lite i ost iallafall. Men jag måste säga att hemmagjort är mycket bättre. Men av nån anledning så tycker barn bättre om paketvarianten.
Ja visst är det gott med äpplepaj och vin, jag tycker att det är en bra kombination
Kram! och tack det samma