Monday, September 26, 2011

Ny vecka nya möjligheter

Förra veckan va helt otroligt stressig och den försvann lika fort som den kom. Aptrött har jag varit i 2 veckor, stört omöjligt att gå upp på morgonen, jag som alltid annars vaknar före larmet går igång.
I allafall så är hösten här och det är jag glad för. Vi har haft regn här för första gången sedan i juli och det va väldigt välkommet i min trädgård. Men jag är inte redo för regnet att ta över än. För när det väl börjar här så slutar det inte förrän i juli. Jag har nu haft jeans på mig hela 3 gånger efter sommaren och jag njuter av det.
Löven har inte ändrat färg än men det är på gång. Jag har varit ute och promenerat i skogen med min partner in crime Pepper och det är nog världens bästa motion.
I helgen som var så va det Fall festival här i Corvallis med musik,konst och god mat. Mycket kul men inte en bild har det blivit då min camera på telefonen har slutat fungera.
Första äppelpajen bakad och smakad på och det va inte dumt alls. Dags att plantera vitlök för nästa år och köpa lite tulpanlökar.



Jag tyckte den här bilden såg så hemtrevlig och mysig ut.

8 comments:

Charlie sa ... said...

Jag kommer just från ett hösthärligt Stockholm. Loved it! Och jag njuter av att läsa din text - det låter jätteskönt. Jag känner igen känslan :)

Kram!

Desiree said...

Härligt med lite mysig höstkänsla som börjat infinna sig. Äppelpaj är såå gott! Ha det bra och hoppas att tröttheten ger med sig något. Jag tycker själv att man börjar bli segare då det börjar bli mörkare ute.
Kram!

Saltistjejen said...

Jag längtar också efter hösten. Krispig luft och lite svalt väder. Mmm-...Här är fuktig ångbastu än, men till helgen är lägre temperaturer utlovade! :-)
Hoppas ni slipper totalregn dock. Sådant kan tära det med.
KRAM!

Fröken fräken said...

Lotta, Va skönt med ett höstigt Stockholm, förstår att du hade det bra. Här är det nedräkning som gäller för ett juligt Sverige.
Tack, ja det har varit skönt att det har blivit svalare ute och jag älskar att gå i skogen när det är höst.

Kram

Fröken fräken said...

Desiree, Ja visst är höstkänslan underbar. Ja jag kan säga att det tog inte lång tid att äta upp pajen och det är gott och det luktar så gott när man bakar den.

Kram!

Fröken fräken said...

Saltis, Ja det är varmt på dagarna ingen ångbastu dock. Men det är ändå höst i luften men om ett par veckor så finns nog den där goa krispiga luften.
Ja regnet brukar inte börja förren i November på riktigt.

Kram!

Annika said...

Visst är det skönt med hösten!
Här på östkusten kommer den nog till helgen, tror jag. Då lär det ska bli kallt.
Bilden är väldigt mysig.
Kram!

Fröken fräken said...

Annika, ja alltså ni har väl det bästa höstvädret man kan ha när det väl sätter igång. Ha en mysig helg

Kram