Wednesday, September 7, 2011

Lite camping bilder

I fredags åkte vi till Waldo lake öster om där vi bor för att tälta i 2 nätter och för att undvika hettan som vi har här. Vi mötte upp min vän L och hennes 2 barn där.
Det va min första gång vid Waldo lake och det är ett jättefint ställe men klart vatten. Nätterna vart lite kalla ca 30 F, det är väl runt nollan i Celsius tror jag. Mycket mygg är det där, eftersom det är en ganska så stor sjö och mycket tät skog runt om.


Här sitter min Nick på morgonen och är lite smått frusen, men efter att brasan hade tagit sig och vi hade en varsin kopp kaffe i handen så kändes det lite bättre.





Vi vaknade runt 7 på morgonen, ca 3 timmar innan Ls barn. Så vi smög ner till sjön och tog några bilder. Myggen va nog som värst på morgonen och kvällen.


Lek vid vattnet är ju aldrig fel


N och Ls son simmade ut till lilla ön flera gånger ibland med Pepper som va väldigt orolig när dom simmade för långt ut


Här kan man se hur klart vattnet är

Den här veckan har vi alldeles för varmt för mig, temperaturen ligger runt 36 grader så det blir inte mycket gjort här. Jag och Pepper hänger vid Willamette river på efter middagarna.

94 dar kvar

5 comments:

Charlie sa ... said...

Vilka fina campingbilder! Det är en dröm jag har, att sitta så där vid en sjö eller fors och ha en eld, dricka kaffe, bara vara i naturen.
Myggen syns inte heller :)

Vilken hetta ni har! Här blev det nästan tillfälligt höst direkt efter Labor Day - det har regnat non stop!


Kram och stay cool nu i värmen!

Saltistjejen said...

Vad vackert!!! Jag kan sakna campandet och naturupplevelserna! Vi har inte alls gjort ngt sådant här i USA. Att laga mat på öppen eld eller på Trangiaköket. Att dricka en mugg kaffe eller te ute är såå gott!!!
:-)
Hörligt!

Desiree said...

Det ser otroligt vackert ut. Jag gillar verkligen inte mygg heller för jag får alltid så många bett. Hoppas du klarade dig bättre. Skönt att få lite svalka dock. Jag skulle gärna dela hettan med dig så att det blev lite varmare här. Jättefina bilder.
Kram!

Fröken fräken said...

Lotta, tack! ja det va skönt att va där och vakna på morgonen och det är alldeles tyst. Det luktar så gott också tycker jag

Ja nu tycker jag att det är lite för varmt men man ska väl inte klaga för snart kommer höstrusket hit med.

Kramis!

Saltis, Ja det är fint där, det va min första gång dit men inte sista. Vi ska nog kampa igen nästa helg vid kusten.
Finns det inget sånt hos er? Ja all mat smakar extra gott ute i naturen tycker jag.

Kram!

Desiree, Jag får också många myggbett och stora blir dom också. Men det känns bättre nu iallafall. Ja det va skönt att undvika hettan i ett par dar faktiskt.

Kram

anna of sweden said...

Så vackert det ser ut. Där hade jag gärna strosat runt med min kamera! ;)

Sådana där höga temperaturer gillar inte jag heller. Det går ju inte att andas. Här i Swiden är det däremot höst nu. Lite lagom skulle inte vara fel ;)