Wednesday, August 31, 2011

nedräkningen har börjat

Om 101 dar åker vi till Sweden. Åh tänk vad man kan längta efter ett kallt vintrigt Sverige. Jag ska stanna till 1:a mars och det ska bli jättekul och skönt att få komma hem och få va där ett tag. Älskade N kommer med i 3 veckor och det blir hans första svenska jul och det tycker jag är kul. Han kommer nog storkna när han ser vilken matkultur det är vid jul. Jag är lycklig att jag kan åka hem i 3 månader. På fredag ska vi iallafall campa och jag är väl ingen campare direkt men det ska bli kul och vi ska möta upp en kompis till mig. Här känns det lite som att hösten är här, det är ju helt otroligt va fort sommaren gick. Jag har insett att ju äldre man blir desto fortare känns det som att tiden går men det går alldeles för fort ibland.
Här är min fina ängla trumpet som jag bara fick 2 blommor på i år.

4 comments:

Charlie sa ... said...

YAY! Så roligt Julia. Jag tror man behöver det, en längre sammanhängande ledighet och vara "back to the roots". Ofta är det så kort om tid, nu kan du verkligen relaxa.

Kram!

Fröken fräken said...

Ja det ska bli skönt att komma hem ett tag och bara få vara. Just nu längtar jag efter att äta frulle framför nyhetsmorgon och fika med vänner och den svenska julen.

Kram!

Desiree said...

Det förstår jag att du ser fram emot att få komma hem och att få vara hemma ett tag. Lyxigt och underbart att få den möjligheten. Kul även att N kan följa med i hela tre veckor. Det är ju inte dumt och jag tror nog att han kommer att gilla julen i Sverige. Ja underbart att bara få vara. Ha det så kul med campandet nu så länge.
Kram!

Fröken fräken said...

Desiree, ja visst det känns faktiskt lite lyxigt att kunna detta. Ja jag tror också att han kommer att gilla julen. Japp det ska bli både kul och skönt att komma ut i naturen lite.

Kram