Thursday, August 18, 2011

Lite si och så

Denna vecka har varit lite si och så.

Jag börjar med siet. (jag tror att si är dåligt, Eller?) Vi va utan Internet I 2 dar, shit liksom, vad göra nu? Sedan så la min mobil ihop så nu är jag utan mobil tills dom skickar en ny. ATT gubben ( Han som jobbar för mitt telefon bolag) sa att det tar inte så lång tid bara 6 till 10 dar. Bara!!! Herregud vet dom inte på ATT hur beroende man är av sina mobiler idag. Så det kommer att bli jobbigt, tur att vi fortfarande har hemtelefon iallafall.
Precis minuterna innan jag insåg att min mobil inte funkade längre så låste jag in nycklarna i bilen. Så det va bara att börja knata hemåt, som tur är så bor vi i en liten stad så det tog bara 40 minuter att gå hem.
Mitt jobb är annat än roligt just nu så jag letar febrilt efter annat och det mina vänner är inte det lättaste.

Så till sået.
En av mina allra bästa barndoms vänner fick en liten son i lördags. Han kom 6 veckor för tidigt. Men dom mår bra har jag hört, jag har själv inte pratat med dom än.
Jag har nog tror jag bestämt mig för att stanna i Sverige i nästan 3 månader så jag kan fira min födelsedag där också.
Min fina lillebror har nämligen lovat att laga mat på mitt kalas, han lagar världens bästa mat. Han jobbar som kock på spa hotellet i Strömstad.

Over and out från en nästan handikappad mobil lös virrig Julia


5 comments:

Charlie sa ... said...

I know the feeling Julia! Jag var nästan utan internet under min konferens för det var dålig täckning på hotellet och wi fi skulle dem ha saftigt betalt för. Tur att ditt si är övergående iallafall!

Härligt med en bebis i vänkretsen och att allt har gått bra! Det låter härligt att kunna vara i Sverige en längre sammanhängande tid. Kanske ett bra tillfälle att pausa mellan jobb och jobbsökande?

Kram!

Fröken fräken said...

Ja det är ju skrämmande hur beroende vi är utav internet och telefoner och att ständigt va anträffbara.

Ja det är härligt med bebisar och jag kommer att träffa dom till jul. Ja en välbehövlig paus mellan jobb och jobbsökande är välkomnat

Desiree said...

Oj vad tråkigt med allt som hände på en gång. Utan mobil i 10 dagar är mycket. Tur som sagt att ni har hemmatelefon. Vi har faktiskt ingen fast telefon utan bara våra mobiler. Jättekul däremot med din vän som fick en liten.Kommer du att säga upp dig och ta en paus medans du är i Sverige? Jag hade också en period då jag behövde en paus mitt i vårat Alabama liv. Så jag åkte hem och vara hemma en sommar i två månader. Hade dock en supergullig chef som gav mig tjänstledigt under denna period. Ibland behöver man en paus och få ladda batterierna.
Kram

Fröken fräken said...

Desiree, ja det va lite väl mycket på en dag. Ja visst unat hemtelefon hade det ju inte gått, ibland kan jag ju låna Ns mobil men 10 dar är länge.
Jag vet faktiskt inte om jag ska säga upp mig eller inte. Min chef (det är bara hon och jag som jobbar där) är deperimerad just nu och det har pågått ett tag. Inte kul för någon givetvis. Men jag tror jag börjar med att pausa så får vi se när jag kommer tillbaka.
Det va ju gulligt av din chef, man behöver som sagt pauser ibland.
Kram

mammaxtre said...

Hej Julia, jag tror att det handlar om tur. Inte om någonting annat när det gäller att få Löjtnantshjärtat att blomma om.
Man klipper ned efter att den blommat färdigt första gången. Därefter håller man tummarna :-)

Ha det fint