Monday, August 15, 2011

Klart!

Nu är huset äntligen färdig målat, åh vilken tid det tog och mycket energi kan jag lova. Hela veckan har det varit runt 30 grader så det har inte varit roligt direkt men bra vart det iallafall. Skönt att det är över. Jag tänkte lägga upp bilder men det verkar som om dom försvann ifrån datorn så det får bli en annan gång.

Nu är det nästa projekt som ska bli klart, vi började bygga ett förråd på baksidan som nästan är klart, det behöver ett par förnster och brädfodring på en sida så är det klart sedan. Sen behöver vi nog semester igen. Nej då men det vore skönt om dom där jäkla fönstrena kunde komma i innan vintern så man kan skuffa undan utemöblerna där i.

Jag har även börjat kolla på flygbiljetter till Sverige för jul, det är inte ofta jag längat efter jul i augusti men det finns ju en bra förklaring iallafall. Vart brukar ni köpa biljetter ifrån? En fråga till, är det någon som vet vilka avgifter bankerna i Sverige har om man vill överföra pengar till ett amerikanskt bank konto?

Ja extremt sugen på svenska havskräftor är man också, man ser nästan alla på facebook skriver om sina kräftskivor. Mums va gott, det är nog en av mina absoluta favorit rätter med västerbotten paj.



Bara för att få det att vattna ordentligt i munnen så lägger jag upp en bild på kräftor.

5 comments:

Charlie sa ... said...

Gott med havskräftor!

Och vad ni har slitit med målningen. Skönt att det är klart :)

Bankernas avgifter varierar säkert så det kan vara värt att kolla upp, om jag inte minns fel kostar det ca 300 kronor (minst).

Jag flyger helst SAS men Continental är också bra. Bästa pris vinner! Många flygbolag har kampanjer så signa upp dig på deras nyhetsbrev eller "lika" på FB så får du veta när dem har specialpriser.

Kram

Desiree said...

Kul att det är klart med målningen nu. Skulle vara kul att få se en bild om du har lust att lägga upp. Du har gjort ett stort jobb. Jag som håller med Lotta om att bästa pris vinner då det gäller att flyga mellan USA och Sverige. Vi brukade kolla på en site som heter Kayak där de priser osv kollas på flera olika bolag så att man kunde jämföra. Vart ligger erat närmaste IKEA? Där brukade vi köpa kräftor och ha liten kräftskiva när vi bodde i USA.
KRam

Fröken fräken said...

Lotta, ja det är verkligen skönt att det är klart, nu sitter jag här ute på altanen och beundrar vårat jobb. Det
är inte perfekt men det går.
Ok jag brukar kolla på cheaptickets.com men jag gillar SAS jag med.

Kram

Fröken fräken said...

Ja Desiree vi firade med en god middag och gott vin efteråt. Tyckte vi va värda det. Jag ska se vart mina bilder tog vägen så lägger jag upp dom här.
Kayak okej där ska jag kolla, har aldrig varit inne där.
Ja vårat IKEA ligger inte så långt bort, det tar ca 2 timmar men det är det värt för att få lite kräftor.

Kram!

mammaxtre said...

Jag skulle tro att du kan köpa frysta kräftor till jul :-)

Så skönt att målningen är klar.

Ha det fint