Sunday, August 21, 2011

Gamla minnen

Jag har letat och letat överallt efter mina foton från Nya Zealand och så va dom ju där jag la dom givetvis, bland dom andra gamla fotona. Fast alla bilder hittade jag tyvärr inte. Men här ska ni få se på några av dom. Dom är scannade så dom är lite gryniga.

Från min resa 2004


Här firar vi jul på Raglans surf paradis. Det kom ett busslass med turister, jag hade varit där en vecka redan och stannade ytterligare 2 veckor


Här har vi ägaren av surfskolan och 2 instruktörer



Här sitter jag i Picton och tittar på utsikten och väntar på färgan som ska ta mig till södra ön


Här i Nelson så mötte jag upp Nick,Nick (min man men det visste jag ju inte då) och en tysk tjej som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Vi ska ut på en 4 dagars vandring varav 2 av dagarna så paddlar vi kayak.


Ja här är då jag men min lilla rygga liftandes på väg till Dunedin. Det tog nog 2 timmar innan någon plockade upp oss. För nu är vi 2 (jag och Nick)


Här har vi slagit upp vårat tält, ja inte i trädet då ra men på stranden. Nick och kompisen Nick är det som sitter i trädet






Punakaiki eller Pancakerocks som det heter på engelska

Ja jag är väl inte världsbäst på att ta bilder men det är iallafall kul att ha minnen från en resa där jag träffade mannen i mitt liv. Vilken underbart land att åka till, underbara människor som alltid plockade upp oss och sedan bjöd med oss hem på middag dessutom. Vi liftade runt hela södra ön och delar av norra ön.

Jag hoppas att jag hittar fler bilder som jag kan dela med mig av.



7 comments:

Charlie sa ... said...

Wow! Var det i NZ som ni träffades? Lovely. Tänk att det blev ni!

Fina bilder, vad roligt att du hittade och delade med dig. Vilket fantastiskt land!

Kram

mammaxtre said...

Men vilket härligt inlägg.

Tack!

Desiree said...

Vilka vackra bilder. Nya Zeeland är ett ställe jag hemskt gärna skulle vilja åka till. Naturen ser helt fantastisk ut. Min pappa bodde där några år som barn. Hur länge stannade du där?
Kram!

Fröken fräken said...

Japp vi träffades först väldigt snabbt när jag tog över hans jobb på en farm, jag va en wwoofer där. Så träffades vi igen sedan på södra ön.
Ja det är ett helt underbart land.

Kram

Fröken fräken said...

mammaxtre, tack, ja det är ett minne som alltid kommer att finnas där och det är underbart

Fröken fräken said...

Desiree,
Ja de är ett resmål man ska ha på listan för det är lika om inte ännu mer fantastiskt som man har föreställt sig. Jag va där i 7 månader och jag skaffade mig medlemskap i wwoof så jag jobbade på olika farmer för att spara pengar.

Kram

Loppan flyttar västerut... said...

Oh lalaaa, NZ är en dröm för mig. Vad kul att du träffade din man där. Förstår att ditt hjärta klappar lite extra för det landet nu.
Ha en bäst dag, kram!