Wednesday, June 8, 2011

Trädgårdsarbete

Jag tror och hoppas att sommaren är här. Det tog ett tag innan värmen kom hit till Oregon, det har regnat och regnat sedan i oktober känns det som. Man blir lite less på regn kan man säga. Jag blir till och med lite små depp här under vintern, det är bara grått och regn.

Så nu när det är sol och varmare ute så blir det även en del trädgårdsarbete hos oss. Vi hyr vårat hus utav Nicks föräldrar så vi har i princip fria händer att fixa och ändra på saker. Så jag har hittat ett litet hörn i våran trädgård som har skugga så där ska jag lägga betong plattor så vi kan få plats med två stolar och förhoppningsvis ett litet bord.
Det blir ju även en del blommor som ska planteras och jag utökar rabatterna varje år så mer blommor av olika slag. Jag ska försöka ta lite bilder som jag kan lägga upp på bloggen.

Förra sommaren var jag i Sverige i hela 3 månader och det va så skönt att ha tid på sig att bara få vara liksom. N va där i 3 veckor och det va skönt det med att få va där själv, att kunna umgås med familj och vänner på egen hand. I år blir det att stanna här under sommaren men jag hoppas på en resa hem till jul.



Här är vi i Skagen förra sommaren och det va helt underbart väder, jag älskar att åka dit på sommaren.

Jag hade iallafall besök av min pappa och lillebror i februari, det va en överraskning, jag hade inte den blekaste aning att dom skulle komma. N visste ju förstås han hade tagit ledigt från jobbet åt mig och han hämtade dom från flygplatsen.

No comments: