Thursday, June 16, 2011

jordgubbar


Idag har jag och min kompis L varit och plockat jordgubbar i massor, det va helt underbart. Det va hemma hos en familj som har en stor farm med massa djur och ett stort fält med massa jordgubbar också förstås. Dom sa även till Ls barn att dom får äta hur mycket dom ville, det tycker jag va snällt. Så i början åt jag också en hel del, gud va gott det är och speciellt när dom är sådär solvarma. Så ikväll blir det jordgubbar och grädde till efterrätt. Jag plockade på mig såpass mycket att jag ska nog göra sylt. Jag har aldrig gjort sylt förut men det kan väl inte va så himla svårt.
Jag tog med mig kameran men glömde ta bilder så här har jag lånat ett par från internet

2 comments:

Saltistjejen said...

Mmmm härligt! nyplockade jordgubbar är bland det bästa som finns!
Kram!

Fröken fräken said...

Ja det är det verkligen, det är faktiskt ganska kul att plocka också när det är så mycket bär
Kram!