Monday, July 11, 2011

Söndagsnöje

I går var vi (jag och N och hans arbetskamrater) på vinprovning. Vi besökte 3 olika vingårdar och provade en massa goda viner. Jag läste någonstans att Oregon har ca 72 olika vingårdar, det är inte dåligt. Vi åkte till bla Cana's Feast och 2 andra små familje ägda ställen som är jättegulliga. Jag hade så himla trevligt så jag glömde ta bilder. Men desto större anledning att åka tillbaks så vi kan ta lite bilder. Men jag lägger upp ett par bilder som är lånade från internet.



Vi åt gott och drack jättegott vin, sedan efter vinprovning och mat så spelade vi boccia (obs är inte säker på stavningen) det va lagom temperatur och det va en alldeles perfekt dag i Willamette Valley.

8 comments:

Saltistjejen said...

Härligt! Det är skoj att åka till just vingårdar och provsmaka lite. :-) Man får en bättre känsla för själva vinet då.
Kram!

Desiree said...

Ser underbart ut. Vilken mysig utflykt. Något sådant hade jag gillat jättemycket. Det fanns lite vingårdar i Alabama men det var mest sötare viner de gjorde och inte så himla goda men vinerna från Oregon är ju en helt annan kvalité på. Vad fint det såg ut med lavendeln som växer här också. Hur länge har du bott i Oregon?

Fröken fräken said...

Ja Saltis det va härligt, jätteskoj verkligen. Kan inte förstå att vi adlrig gjort detta tidigare. Jättegoda viner så det slank med några flarror hem.

Fröken fräken said...

Desiree
Ja jag älskar utflykter och denna va ju helt perfekt i mina ögon och att Oregon sitter på en sådan skatt visste jag inte, jag har bott här i 4 och ett halvt år.
Ja här fanns det lite utav varje, men min favorit va nog en Barbera.
Det va jättefint och det va lavendel överallt så det luktade super gott

Charlie sa ... said...

Underbart! Jag älskar vingårdar. Connecticut har en "wine trail" och vi testar oss fram, har några favvisar. Jag fotar säkert och visar på bloggen - roligt om du också tar bilder nästa gång!

Ser härligt ut!

Kram

Fröken fräken said...

Lotta det va min allra första gång på en vingård, helt otroligt, ja de va absolut inte den sista gången. Nästa gång ska jag ta lite bilder.

Kram!

mammaxtre said...

Vinprovning har jag inte varit på någongång. Tänker att det vore ett trevligt inslag när man vill komma ifrån vardagstristessen. Såg en notis på golfklubben om vinprovning, kanske ska jag anmäla mig :-)

Ha det fint

Fröken fräken said...

mammaxtre det va min första gång faktiskt och det kan jag rekomendera, det va jättekul. Ja anmäl för tusan det är kul att göra nåt annorlunda
Tack det samma