Saturday, July 16, 2011

Semester

Ja i morrn drar vi söder ut, närmare bestämt till Balboa Island där Nicks familj har ett hus. Vi brukar åka dit en gång om året fast förra året åkte vi inte eftersom jag va i Sverige hela sommaren. Så nu längtar jag tills vi ligger som 2 strandade valar på vår lilla beach. Vi ska i år flyga ner för första gången, vi brukar alltid köra non stop och det tar ca 15 timmar med mat stop och tanka bilen stopp. Så det ska bli skönt att slippa det i år då det bara tar ca 2 timmar med flyget.


Här är jag och Maria och Maria, vi har varit kompisar sedan vi var 6 år, dom kom och hälsade på för 2 år sedan. Vi åkte då på en liten roadtip ner till bla Balboa Island, vi hade hur kul som helst


Här har vi en utsikt som man sällan tröttnar på Griffith Observatory, vi parkerade ganska långt ner och gick upp.

Jag är väldigt tacksam att vi har detta ställe att åka till varje år. Förhoppningsvis så kommer jag att kunna lägga upp lite bilder då och då under veckan

9 comments:

Saltistjejen said...

Härligt!!! Ha nu en ritktigt skön semester!
kram!

Charlie sa ... said...

Jätteskönt! Ha en fin resa och lägg gärna upp bilder. Det låter underbart

Kram!

Desiree said...

Skönt med semester. Jag ser fram emot lite bilder om du får tillfälle. Även om det är kul med road trip så är det ju skönt att flyga ner om det handlar om så många timmar i bilen och en sträcka som ni redan har åkt förut. Ha det riktigt gott och njut av beachen.
Kram!

Desiree said...

Du har så rätt det är något speciellt med utsiken över en stad i mörkret med alla ljusen och byggnaderna. Man kan liksom titta länge länge utan att tröttna.

Fröken fräken said...

Tack Saltis! Vi sitter nu på flygplatsen och väntar, båda två är fnittriga pga alldeles för lite sömn.
Kram!

Fröken fräken said...

Lotta tack det ska vi, jag hoppas att jag ska få till några bilder.
Kram!

Fröken fräken said...

Desiree, ja det ska faktiskt bli skönt att komma iväg en vecka. Jag ska skärpa till mig med fotandet, så nágra bilder ska det nog bli.
Jag älskar den utsikten, jag hoppas på att få komma dit igen denna gång. Nu ska vi gå på flyget.
Kram!

mammaxtre said...

Att ligga som en strandad säl, det är avkoppling på hög nivå :-)

Ha det riktigt skönt.

Fröken fräken said...

Mammaxtre, ja det är verkligen semester när man kan göra det. Tack det ska vi