Thursday, November 3, 2011

Sur som en citron

Det är november, den 3:e till och med. Jag kan inte förstå vart oktober tog vägen. Det går alldeles för fort, fast just nu är det helt ok då jag räknar dar tills den 10:e december.

Men idag har jag varit en riktig surpuppa. Jag vaknade på fel sida helt enkelt. Vet inte varför jag är sur, har ingen bra anledning alls. Det hjälpte väl kanske inte att vakna och varmvatten tanken hade gått sönder så det fanns inget varmt vatten när jag skulle ducha. Grrrr och morr



Jag känner mig som Butter hela dagen


Så efter jobbet så unnade jag mig själv en liten behandling, ingen skön sådan dock men det är skönt att få det gjort, jag vaxade benen vilken jag brukar göra en gång i månaden. Men det hjälpte ju inte att få upp humöret direkt så det får bli en promenad och en dessert efter middagen idag och hoppas att man blir på bättre humör efter det.

8 comments:

Charlie sa ... said...

Så gör jag också, när jag lite är lite är gängorna. Det brukar hjälpa med lite ompyssling.

Och jag undrar också vart oktober tog vägen!!

Kramar och hoppas det känns bättre nu

Anna - Swaussie said...

Hoppas din dag idag blir bättre. Det är ju trots allt fredag.

Jag hittade jag precis in i din trevliga blogg. Jag är sambo med en Aussie för närvarande i Sverige och jag har ett stort intresse för att läsa bloggar från utlandsbloggare. Jag har därför i vår blogg en liten samlad lista över bloggande svenskar som bor utomlands (Svenskar på vift) och jag hoppas det inte gjorde något att jag lade till din blogg. Kolla gärna in för fler tips på bra bloggar att följa.

Trevlig helg!

http://swaussie.blogg.se/2011/march/svenskar-pa-vift-uppdaterad.html

Loppan flyttar västerut... said...

Men oj vad trist med skitballedag (förlåt uttrycket kanske)
Det bästa med sådana dagar är att göra precis som du har gjort, pyssla om sig, gå långa promenader o vältra sig i tyckasyndommejsjälvtankar. Dagen efter brukar alltid vara tusen gånger bättre!
Ha en skön helg på alla sätt, kram

Fröken fräken said...

Lotta, ja det känns alltid lite bättre efter att man blivit lite ompysslad faktiskt. Sedan fick jag en tiramisu efter maten och det hjälpte verkligen.

Kramar till dig


Anna, Jag känner mig bättre tack dock är vi utan varmvatten men som sagt så är det fredag så jag försöker att inte bli påverkad av att behöva duscha i kallt vatten. :)
Jag ska gärna titta in i din blog och läsa.
Tack det samma


Åsa,Ja såna skitdagar kan jag gärna skippa för det tar en massa onödig energi tycker jag. Men lite tycka synd om mig själv vård och god efterrätt hjälpte.
Tack det samma fina du

Kram!

Desiree said...

Tråkigt när dagen börjar utan varmvatten då förstår jag att du känner dig butter. Men visst har vi alla sådana dagar. Jag hoppas att dagen slutar på ett bättre sätt än den började och att det känns betydligt bättre tills imorgon.
Nu är det ju inte alls långt kvar tills du kommer till Sverige :-)
Du kommer att vara här innan du vet ordet av det.
Tröst kram :-)

mammaxtre said...

Butter hälsar mig inom mig också emellanåt. Trist när han kommer men skönt när han går :-)

Hoppas att han gett sig av nu.

Ha det gott

Fröken fräken said...

Desiree, Ja det va ingen rolig start på den dagen men nu är det ju lördag och det känns mycket bättre. Nej det går ju jättefort så det är inte lång tid kvar tills jag åker hem.
tack för kramen och du får en stor kram tillbaka

mammaxtre,japp han har gett sig av nu som tur är, jag kände ig alldeles utmattad på kvällen efter för det tar upp så mycket energi när man går runt och är på dåligt humör.
Tack det samma

Kram

Elin said...

Sådana dagar har vi alla tyvärr, tänk om man kunde hoppa över dom!