Wednesday, November 16, 2011

Phu ja då har det gått en vecka till då.
Jag kan inte fatta att det är thanksgiving om en vecka, det är helt otroligt att de går så fort. Jag har kommit att älska thanksgiving, nästan bättre än jul. Mindre stress och mer kvalitets tid.

I helgen som var så va vi ute mycket trots grått väder men emellanåt så såg man lite lite blått där uppe. Då njuter man ett par minuter tills man ser nästa litta skymt blått.
På söndag cyklade vi med Pepper genom campus till ett härligt skogsområde där vi gick omkring och sparkade i löven, det va helt underbart.
Vi såg även dom här skulpturerna gjorda av artisten Patrick Dougherty



Ja Pepper gillade dom också och tyckte att det va kul att få springa runt skulpturerna.
Jag vet tyvärr inte så mycket om dom förutom att dom är gjorda av vide. Ganska coolt faktiskt.
Här är det ganska regnigt om dagarna och än så länge tycker jag att det är mysigt, vi stannar inne och lagar god mat och dricker vin tillsammans i soffan med en filt runt oss. Massor av värmeljus har vi också, dom håller redan på att ta slut så jag måste nog en sväng till Ikea snart för att fylla på förrådet.

5 comments:

Charlie sa ... said...

Jag måste också fylla på med ljus!

Och så hänger jag inte heller med. Nästa vecka är det Thanksgiving! Jag älskar den helgen och traditionen. God mat, vara tillsammans, mys hemma.

Sverigeresan går deen 16 dec och jag längar! Det är också snart och jag ligger efter med julisar och julklappar. Det ordnar sig nog ;)

Kramar!

Desiree said...

Coola statyer. Låter helt rätt och så mysigt att tända många ljus, äta gott och dricka lite vin. Det är sådant som är mysigt att göra då det regnar och är grått ute. Ja helt otroligt att det redan är Thanksgivning nästa helg. Då ska du snart resa till Sverige. Snart dags att packa väskorna.
Kram!

Saltistjejen said...

Härligt!!!
Jag tycker det var riktigt fina skulpturer! Gillar sådant när man kan se och uppleva konst ute sådär. :-)
Och jag förstår att du uppskattar Thanksgiving mycket. Jag gör det också nu efter ett antal år här även om jag förstår att det måste vara väldigt annorlunda för alla er som har amerikanska familjer/släktingar som ni kan fira med. Men visst har hösten gått fort! Nästan lite läskigt fort tycker jag. För varje år känns det nästan som om månaderna rinner iväg snabbare och snabbare.
Stor Kram och fortsätt nu att njuta av hösten!

Fröken fräken said...

Lotta, Va härligt att få se fram emot att komma hem till en svensk jul, äntligen. Det var ju ett tag sedan för båda.
Men först ska jag njuta ordentligt av thanksgiving.

Kramar!


Desiree, ja visst va dom coola, jag tycker det är kul när dom gör konst ute så alla kan se och njuta av det.
Jag har en lång lista på saker som ska packas så det får bli 2 väskor denna gången men det är faktiskt dyrt $65 för en extra väska.

Kram!!


Saltis, ja jag tycker också att det är kul när det är utomhus konst där alla kan njuta utav det.
Ja thanksgiving är verkligen mysigt, ja jag kan tänka mig att det är annorlunda om man firar med amerikansk familj. Mer traditioner kanske

Stor kram till dig med

mammaxtre said...

Ljus behöver vi alla så här års, kanske inte överallt men vi behöver det iallafall :-)

Ha det fint