Wednesday, November 30, 2011

Nu är det Onsdag igen och av nån underlig anledning så är det bara då jag har tid och energi att göra annat än sånt jag måste. Jag klagar inte för jag tycker verkligen om att ha många järn i elden.
Thanksgiving här var helt underbar, jag önskar att jag kunde ta bilder med min mobil men min camera funkar inte. Så jag lurar på en iphone när jag kommer tillbaka från Sverige.
Ja just nu är det mycket planering inför resan som att se till att det finns mat åt alla djur i 3 veckor och hur N ska ta sig till flygplatsen 5 på morgonen. Jag har även en lång önskelista från familj och vänner på saker som antingen är billigare eller så finns det helt enkelt inte i kära Svedala.
Exempel, buffalo jerkey till pappa, reeses peanutbutter cups till kompisen S, carmex lipbalm till vännen M ,hockey jersey till andra kompisen M och rostade mandlar med grillsmak och just det ja bbq sås till storebror.

Jag håller också på att leta varma vinterskor, och modet är jag inte så säker på.






Nästan alla skor ser ut som kängorna jag hade på mig när jag var liten och gick på ridskola fast utan klack och jag vet inte om det är min stil riktigt.
Plus vad ska man köpa till sin pappa som redan har allt och inget önskar sig?
Men jag har iallafall bara 6 arbetsdagar kvar tills jag är ledig i 3 månader. Nu ska jag ge mig ut på en långpromenad med Pepper i solskenet, ja här känns det nästan som om det är vår, varmt och soligt. Det sorgliga är att mina vårlåkar tittar upp redan. Sov vidare små lökar.

4 comments:

Charlie sa ... said...

Å, känner igen det där! Jag har en lång lista med. Jag kommer ha minimalt med kläder och mest paket ;)

SÅ skönt att vara ledig i tre månader. Just nu skulle jag inte ha något emot det, alls.

Tuffa kängor. SKulle behöva ett par jag med ;)

Kram!

Saltistjejen said...

Hätligt! Förstår att nedräkningen definitvt är i full gång! TÄNK att vara ledig i 3 månader! Härligt. Jag är ju arbetslös och jobbar därmed inte, men ledig vet jag inte om jag skulle kalla det ändå. Man har ju liksom lite stressångest över det här med att hitta ett jobb.... Men men, jag försöker ändå utnyttja den "lediga" tiden också. Så gott det går.
Kul med listan. Jag känner igen både carmex och peanut butter cups haha!
Ang varma skor så, ja de där modellerna har ju varit inne i flera år nu. De är säkert jättesköna men det beror ju lite på HUR mycket vinter det kommer bli. Kan tänka att man kan tycka de blir FÖR vamra också ifall det inte blir riktigt kallt.
Lycka till nu med inhandlingen!
Kram!

Fröken fräken said...

Lotta, Ja jag måste checka 2 väskor en väska är det bara julklappar i den andra hoppas jag att jag får plats med alla kläder och skor.
Ja 3 mån ledigt ser jag verkligen fram emot.

Kram


Saltis, Ja jag är som ett barn just nu och räknar dar men det ska bli så kul och skönt att få komma hem ett tag. Nej det är ju nästan ett heltidsjobb att söka jobb med allt vad det innebär.
Jag hoppas verkligen du hittar det jobb du vil ha, det är du värd.

Kram!

Desiree said...

Jag tycker att du har hittat många bra och fina typer på vinterkängor. De vita blev nog min favorit med en gång. Nu är det inte alls långt kvar. Så härligt att du snart om bara några dagar har hela tre månder ledigt :-)
Förstår att du längtar. Nu kommer du få njuta av Sverige utan stress eftersom du har lång tid på dig att njuta.
Kram!