Friday, March 28, 2008

Hundvakt och ettårsfirande

Jag har nu kommit hem tillbaka efter att ha bott hemma hos Ns föräldrars hus för dom har varit på Hawaii i 2 veckor. Så vi fick äran att vara hund vakt åt deras 2 bortskämda hundar. Jag älskar hundar men att ha 2 stora hundar i sängen när man sover är ingen favorit. Jag är nämligen som en elvisp när jag sover och att inte kunna röra på sig är nästan panikartat för mig. Så jag tog beslutet att stänga sovrumsdörren andra natten så jag kunde sova men det gillades ju inte av hundarna, dom stod och gnällde och rev på dörren i ca 2 timmar tills jag inte stog ut längre och släppte in dom. Så jag fick gå ner och lägga mig i soffan så hundarna kunde sova bredvid N i sängen. Gissa om jag va sur. Dom är väldigt bortskämda enligt mig för deras matte tycker att det är att dom lägger huvudet i ditt knä när du äter så dom kan tigga vilket jag inte tycker. Det kan bli problem där i bland när vi är där på middagar. Speciellt på Thanksgiving då det kommer 2 hundar till som dom ska kämpa mot för att få räster. Jag brukar först fråga om vi inte kan stänga ut hundarna när vi äter men Ns mamma tycker ju synd om dom då så det går ju inte. Men då är jun lilla jag så stönig så jag tar min tallrik och går ut i köket och äter. Jag klarar bara inte av att ha en dreglande hund i mitt knä. Så nu när vi bodde där så var det andra bullar, inget tiggande och utsparkad ur sovrummet. För jag vann tillslut över sängbråket, jag ska minsann inte bli utslängd ur sängen av en hund som egentligen ska sova på golvet. Tur att dom inte kan skvallra för kunde dom det så hade svärmor fått höra en hel del.
Men nu är det väldigt skönt att få vara hemma och sova i sin egna säng igen.

Ja vi har ju också firat vår första bröllopsdag, i måndags. Så vi gick ut på min favoritrestaurang här i Corvallis och vi drack en flaska champagne innan så jag var ju ganska så glad när vi kom dit, jag dricker inte alkohol så himla ofta och gör jag det blir det oftast bara ett glas vin så det krävs inte speciellt mycket för att jag ska bli rund under fötterna. Sedan gick vi hem och åt en jättegod pannacotta som vi hade gjort tillsammans innan. Så det var en helt ok kväll. Vi båda kända att det inte kunde bli mer än så för vi båda skulle upp och jobba på morgonen efter.
Men det är känns så konstigt att det har gått ett år redan, det går hur fort som helst ju.

3 comments:

Saltistjejen said...

Oj det llåter som om de hundarna är ännu mer bortskämda än vår kisse...! ;-)
Jag håller med dig om att det inte är trevligt med tiggande hundar när man ska äta. Och det var ju väldigt skönt att du kunde sova i din säng igen sedan!
Låter även som ni hade en mysig anniversery! Grattis i efterhand!!

Anne said...

Vilket mysigt jubileum ni hade. Grattis i efterskott!!!
Trevligt med lite champagne och gå ut och äta. Jag gillar också att ta efterrätten hemma. Mums med pannacotta, så ni hade varit duktiga och gjort en själva. Jag har aldrig vågat mig på att laga själv.

Fröken fräken said...

saltistjejen: Ja man kan lugnt säga att dom är bortskämda, dom blir nästan bättre behandlad än vad hennes barn blir. Riktigt så illa är det väl inte, ÄN.

anne:Ja det var faktiskt mysigt att gå ut en måndagkväll. Jag älskar champagne så det var kul att ha en anledning att ha det. Pannacotta är inte speciellt svårt faktiskt och man kan lätt variera den med olika smaker.