Thursday, April 3, 2008

Vår

Våret är här på riktigt nu.
Det har varit sådär underbart väder ute i några dar så man vill ju sitta ute i bara linne och shorts för att försöka få lite färg på sina vite spiror. Vinden är fortfarande lite kall men jag har hittat ett hörn på våran balkong som det är lä vid. Så vi har grillat 2 dar i rad nu det blir säker mer för jag har hört att det ska vara fint här ända tills på söndag. Jag har hur mycket energi som helst just nu jag vill så mycket hela tiden, jag planerar vad jag ska plantera lite längre fram då vi fortfarande har frost på nätterna så vi kan inte sätta ut blommor än. Vilken är väldigt ovanligt för det ska vara frost säkert i april i Oregon men inte i år.
Jag börjar få min motivation tillbaka till att vilja springa igen, den motivationen har varit borta under vintern vilket jag har märkt på kläderna, :) Men det blir nog att jag börjar med promenader först.
Det är ju så underbart att gå på promenad och känna doften av allt som blommar. Men jag tror jag har blivit allergist för första gången i mitt liv, mot gräs då antar jag, jag är ju inte säker än.
Det är så skönt nu för man kan lätt ta cykeln till jobbet på morgonen utan att drunkna i regn. Ja det kommer ju att komma massvis med mera regn så än är det inte säkert men jag har iallafall cyklat i ett par dar nu. Fast eftersom det fortfarande är frost på morgonen så får man ju sätta på sig en hel del kläder och det innebär ju att på eftermiddan när man ska hem så har man ju alldeles för mycket kläder på. Men det kan jag lätt ta utan problem.

Idag ska jag plantera om mina inomhus blommor och flytta över min basilika till större krukor, sen ska jag tvätta för att hänga tvätten på tork ute. Jag tycker det luktar så mycket bättre när tvätten fått torka utomhus. Ännubättre när man torkar lakan ute och sedan bäddar med det igen mmm. Inte så dumt.

Hoppas du har lika fint väder som jag. Vad ska du göra idag?

2 comments:

Saltistjejen said...

Mmmm! Ja det är härligt med vår!!!
Här är det lite upp och enr med vädret och temperaturen än. Men om någon månad hoppas jag att våren ska vara här på riktigt!

Låter underbart med att plantera. Både inomhus och utomhus!!! :-)

Fröken fräken said...

saltistjejen: Ja det var verkligen underbart igår, mina shorts och solstolen åkte fram igår, superskönt. Ja det är ju frost här på nätterna än så jag får dra blommorna ut och in men det är helt ok.