Friday, January 18, 2008

Nu är jag någon

Nu har det gått ett tag igen sedan jag skrev. Jag har känt mig jättetrött på sista tiden inte orkat göra någonting, inte ens skriva i min blog. Jag vet inte om det har med vädret att göra, här i Oregon är det ganska grått och regnigt. Jag såg på Oprah i går och dom pratade på olika kvinnosymptom och dom sa att det dricks väldans mycket kaffe här uppe, dom sa visseligen Seattle men det är inte så långt emellan. Folk försöker att bli piggare med hjälp av coffeinet. Jag har för tillfället slutat att dricka kaffe bara för att jag ska dra ner på (inte sluta med) mitt godis ätande, jag äter i prinsip något sött varje dag och det ska jag försöka sluta med. Jag googlade runt lite och så stog det att om man även slutar med kaffet så kan det vara lättare att sluta äta godis eller sötsaker. Så 4 dagar utan kaffe och godis sitter min huvudvärk där och håller sig kvar med starka klor och även då min trötthet. Jag kanske ska säga då att jag brukade dricka ca 5 stora koppar om dan med kaffe. Så det är en radikal förändring. Men jag älskar smaken av kaffe så när jag känner att jag inte längre är beroende av socker så vill jag nog dricka kaffe igen.
Jag har fått mitt Social Security Number nu, Yeah!! Så nu är jag äntligen någon igen. Det krävs två utropstecken. Jag ska nu försöka mig att ta ett Oregoniskt körkort. Det känns nästan som att det är mer press på mig att klara det eftersom jag redan har ett körkort men svenskt då förstås. jag har laddat ner boken man ska läsa på datorn. Allt är ju fortfarande ganska självklart och vissa saker är lite smålustiga som, man ska alltid gå ur blien och titta sig om innan man lägger i backen och backar. Jag menar hur ofta gör man det då? Eller att man ska alltid kolla över sin bil innan man åker någonstans så att allt fungerar. Det har jag aldrig gjort bara om jag ska åka en längre sträcka. Men vad jag kommer ha svårt att komma ihåg är hur många feet man ska lämna framför sig när man parkerar på olika ställen. Men jag ska nog läsa lite till över helgen så går jag iväg till veckan.Jag vet inte vad som skulle hända om jag blir stoppad av polisen för att sedan visa dom ett svenskt körkort, tror inte dom skulle bli så imponerade. Det är ju extra triggande att få ett körkort nu för vi har äntligen köpt en bil. Hurra! Det blev en Volvo S60 2001,den hade lite skromor här och där men den var billig och billigt är bra för våran plånbok.
Nu ska jag gå och läsa det sista i min bok, ha en bra fredag.

7 comments:

Saltistjejen said...

Grattis till ditt social security number! Det är man verkligen alldeles handikappad utan. Hoppas du snart kommer ur din icke-koffein-koma också. Kanske är det mer årstiden?? jag är oftar trött på vintern men inte lika trött på vår och sommar.

Fröken fräken said...

saltistjejen: tackar! Ja nu kan man ju börja leva som en normal människa igen. Ja jag tror det är årstiden det beror på det är så himla grått här så man har ju knappt lust att gå upp ur sängen. Det är skönt att det blir ljusare nu iallafall.

Annika said...

Prova koffein-fritt kaffe! Det dricker jag ibland och känner faktiskt ingen större skillnad, men jag är ingen kaffe-moster heller...
Visst kan det också bero på årstiden att du är trött...
Hoppas du känner dig lite piggare nu.

Fia said...

Sedärja!! Social Security nummer å allt! Såg ditt mail, slår en pling imorgon, hoppas det är ok? Kram!

Fröken fräken said...

annika: Jag har bara slutat med kaffe tillfälligt för att få bort mitt sockersug men jag dricker en hel del te istället så det får gå bra med det, tar långa promenader istället. Jag var och åkte skidor igår så jag känner mig väldigt mycket piggare efter det faktiskt.

fia:Ja visst är det väl ok att du ringer.

JaCal said...

Åh, vad skönt med SS! Jag levde utan i nästan fyra år här - meck meck MECK! Jag har insett att jag också är koffien beroende - trots att jag inte ens dricker kaffe... tänkte lägga ner mitt cola drickande över jul... vilket slutade med zoombie tillvaro... tog ett tag innan jag fattade... Vi har haft ovanligt "molnigt" också. Nu kan det få bli varmt och skönt här nere i norra Californien igen.

Desiree said...

Stort grattis till SSN! Jag tror det kommer gå gallant med körkortet. Vi andvände också våra svenska i början och tog våra amerikanska körkort i juli förra året. Det var jätteskönt att få det avklarat. Teorin var inget problem. Kaffe tror jag inte att jag skulle klara mig utan tyvärr. Jag ser dock till att dricka svart kaffe utan socker eller mjölk och tycker inte att detta ger så mycke sötsug. Efter lunch kan jag bli lite sötsugen och har börjat med att ta mig ett sockerfritt tuggummi och tycker att det hjälper.