Monday, December 10, 2007

Min lista

Jag har läst på mångas bloggar nu att det har gjorts en lista på hundra saker om en själv och det var jättekul att läsa, man fick en insikt om hur personen är. Jag är en listoman så jag härmar er med att göra en egen lista.

1.Jag älskar hästar och alls som har med hästar att göra
2.Jag är en stor djurvän, (djur som har päls och har 4 ben)
3.Jag har en stor orm och spindelfobi
4.Är skitskraj för sprutor
5.Jag är pappas flicka
6.Kommer bättre överens med män än kvinnor oftast
7.Jag har även en spyfobi,(har lärt mig att om man äter hela vitpepperkorn så kräks man inte)
8.Älskar att läsa, läser oftast flera böcker samtidigt
9.Är sjukt galen i saltlakrits
10.Har lätt för att skratta
11.Jag skulle nog kunna använda flipflop året runt,(jag läste på Fias lista att hon inte gillar folk som gör det men om vi skulle råka träffas någon gång så ska jag ha andra skor på mig)
12.Önskar att jag vore musikalisk
13.Jag är tondöv
14.Jag skulle göra vad som helst för att kunna segla
15.Jag älskar havet
16.Jag gillar utmaningar
17.Jag är alltid i tid
18.Är en morgonmänniska
19.Jag avskyr majonäs
20.Jag har absolut inget lokalsinne,(jag kan gå vilse i en telefonkiosk)
21.Jag vill bli barnmorska när jag blir stor
22.Jag har dykarcertificat men har inte dykt sedan jag tog det för 7 år sedan
23.Gillar att flyga
24.Är urusel på matte
25.Har liftat runt hela Nya Zeeland
26.Jag gillar att baka
27.jag gillar matlagning också
28.Jag är ett stort fan av Bob Marley
29.Jag satte mig i ett jordgeting bo när jag var liten och nu är jag allergisk mot dom små jävlarna
30.Kan prata i telefon i timmar med mina kompisar
31.Är ganska blyg
32.Älskar champagne
33.Men en och en annan öl slinker gärna ner också
34.Gillar när det är städat omkring mig
35.Tycker inte om att städa
36.Skulle aldrig kunna leva utan mobiltelefon
37.Jag stör mig på folk som inte blinkar när dom byter fil
38.Jag blir ännu argare när folk svänger ut framför mig och sedan kör i snigelfart
39.Jag älskar att skratta
40.Är otroligt kittlig
41.Gillar att bli överraskad
42.Jag gömmer mina julskum tomtar jag fick av mamma i mitt paket under soffan så inte N ska hitta dom
43.Spikade en gång fast pappas träskor i golvet,han blev arg...
44.Sjunger gärna med i hissmusiken
45.Kvalitet framför kvantitet
46.Gillar traditioner
47.Jag vill kunna ge blod den dag min sprutskräck går över
48.Tycker om att ligga kvar i sängen ett tag efter att jag vaknat
49.Jag är alldeles för snäll
50.När jag blir arg så blir jag jättearg men det går fort över
51.Har aldrig kommit försent till skolan
52.Avskyr att vänta på folk
53.Är nog världens värsta filmtittare,somnar efter ca 10min
54.Det tog mig 5 ggr att komma igenom Sagan om ringen filmen
55.Har tappat bort rumsnyckeln till Tom Jones hotellrum
56.Har jobbat på hotell
57.Är orolig får allt och inget
58.Hur många punkter är det kvar egentligen
59.Jag är rädd för att prata inför stora grupper
60.Jag har varvat Super Mario 3 på vårat nya Wii
61.Ska försöka skaffa mig ett liv
62.Tyckar att alla årstider har sin charm
63.Är väldigt romantisk av mig
64.En av mina favoritblommor är liljekonvaljer
65.Jag har svårt för kroppsbehåring
66.Så många änglar har jag
67.Jag börjar inse hur svårt det här är
68.Har haft en egen glass kiosk med en kompis som vi gick back med ca 700 kr
69.Min första LP skiva var Shaboom (vet inte hur det stavas nu)
70.Tiden då jag vaknar,alltså 7.00
71.Kan jonglera med en hand
72.Har dåligt tålamod
73.Skulle inte kunna leva utan kaffe
74.Är ett godismonster
75.Dagdrömmer mycket
76.Jag kan mjölka kor för hand
77.Skulle inte kunna tänka mig ett liv utan musik
78.Är helt hopplös när det kommer till att komma ihåg namn
79.Älskar att se på gamla trasan och banarne avsnitt
80.Hellre förrätt än dessert
81.Jag var den enda i min klass som gilade blodpudding och det är fortfarande en stor favorit
82.Då är jag född
83.Är en god lyssnare
84.Är nog den enda som inte gillar sushi verkar det som
85.Gillar att lyssna till när min man spelar gitarr
86.Önskar att mamma vore här
87.Min favorit kaka är jittebugg
88.Önskar att jag kunde baka jittebuggar
89.Inga krussiduller
90.Gillar att strosa runt på kyrkogårdar,kopierar Fia här
91.Är intresserad av historia
92.Klarar bara inte av egoistiska människor
93.Avskyr att köpa jeans,det är svårt
94.Tycker om att köra bil
95.Men är usel på att parkera
96.Skulle även vilja jobba som blomsterbud bara för att se hur folk reagerar när dom får blommorna
97.Önskar att jag vore mer motiverad att börja springa igen
98.Älskar att spela olika kortspel
99.Tycker det är kul att få vara barnslig ibland
100.Är stolt över att jag klarade av att hitta 100 saker att skriva om mig själv

Ja det var faktiskt svårt att komma på saker att skriva om sig själv men nu har jag gjort det och undrar genast om någon kommer att läsa hela listan. Hm...

10 comments:

aurorabuddha said...

Jag laste hela listan! Och jag sitter har och skrockar pa morgonkvisten, for vi ar ju alla sa lika varann! Och samtidigt har vi alla vara egenheter som gor att vi blev den vi vart.

Jag ar oxa pappas flicka (fast han ar borta nu sen manga ar) - jag sager bara: nu har jag snart stoff till en lista till!

Spikade du verkligen fast traskorna i golvet! Ha ha! Vilken unge! :o)

Fia said...

Åh vilken bra lista, nu känner jag dig lite bättre. Men jag blir nyfiken vad är jittebugg kakor?

Vill du att jag ska prova med att frysa den färska jästen och skicka den till dig så du får färsk jäst också?

Hur gick det med knäcken? Kram!!

Saltistjejen said...

Roligt att läsa dina 100 punkter om dig själv! Känns så kul att se vad folk skriver om sig själva. Som att titta in lite i någons hem på något vis. Och få en skymt av hur den personen är...
:-)

Cessie said...

Hej! Julia, har precis börjat läsa din blogg. Jag läste hela listan, tycker d e ganska kul och håller med dig om att man lär känna personen lite mer när man läser listan.

Ser fram mot med uppdateringar!!

Fröken fräken said...

aurorabuddha:Kul att du orkade med listan. Ja jag spikade verkligen fast träskorna,haha. Det ska bli kul att läsa din lista också

fia:Jittebugg är kakor man rullar och det är två lager ett med smördeg,tror jag och ett men mjuk maräng,jag har receptet i sju sorters kakor boken om du är intreserad. Ja prova järna att frysa jästen, det vore intresant att se om det funkar. Jag har inte gjort knäck än,det blir till helgen.

Saltistjejen:Du har verkligen rätt om det du säger, det är nästan som att kika i någons fönster.

cessie: Hej! Kul med en till som läser min sporadiska blog, välkommen.

Annika said...

Jätteroligt att läsa, Julia!! Verkligen. Vi är lika på det sättet att vi vill vara i tid. jag kommer jämt i tid, kan nog inte komma försent, tror jag...haha...
Jag är också morgonpigg.
Tycker verkligen INTE det är tristatt läsa dessa listor. Tvärtom. Skulle önska att alla skrev en!!

Fröken fräken said...

annika:Ja jag gillar också listor både att läsa dom och göra egna. Jag är ganska ordningsam av mig så jag gör alltid listor. Kul att du läste den.

Desiree said...

Jättekul att också läsa din lista. Det här med att skriva 100 saker om sig själv visade sig vara en toppen idé som aurorabuddah kom på.

Fröken fräken said...

desiree: Ja visst var det väl en bra ide. Va kul att du läste min lista också

Anne said...

Nu har jag också läst din lista och tycker det var jättekul läsning, jag bara myser när jag läser de här 100-listorna. Känns som man får en bättre förståelse och inblick hur du är. Mycket trevlig läsning!
Känner igen flera saker som jag är precis som du på, och vissa saker är vi helt olika. Häftigt i alla fall.
Hehe, helt klart efterrätt istället för förrätt!