Monday, September 17, 2012

Planerar och drömmer

Åh, jag hade skrivit ett långt inlägg så försvann allt bara sådär, blä va sur jag blir

Iallafall, jag testar en gång till då.

Ja vi planerar,hoppas,funderar,drömmer om att flytta hem till Svedala. Jag är nog mer motiverad att flytta än Mr.N är men han är nyfiken på hur hans liv skulle se ut som en Svensson.
Men det är ju inte så himla lätt alltså för jag är ju arbetslös och Nick jobbar ju bara deltid för att kunna läsa upp några ämnen på community collage. Så vi har ju inte direkt obehindrat med pengar vilket man tydligen måste ha för att flytta till Sweden och speciellt om man vill ha med sig sina djur. Jag kommer inte att ha ett jobb där tills vi flyttar hem för det verkar näst intill omöjligt att hitta ett jobb om man inte redan är i Sverige. Så planen är väl att jag flyttar ett par månader innan N för att försöka hitta ett jobb så kommer han då.
Så det är ju inte bara att ge sig iväg.

Annat var det när jag flyttade hit för då hade jag varit ute och rest en del så jag bodde hos min pappa mellan resorna. Jag hade gjort mig av med alla möbler innan jag åkte till NZ. Så när det var dags att flytta till USA så var det bara att packa kläderna och ge sig iväg. Men jag drömmer  och hoppas att vi kan göra det vi drömmer om.


Men just nu så njuter jag av sensommaren i Oregon, det är alldeles lagom temperatur ute och jag är glad att det är just här vi bor just nu.


Vi njuter av varma dagar i våran park

Att ha stora familjemiddagar ute är ju inte helt fel det heller

2 comments:

Saltistjejen said...

Wow! Det var drömmar det!! Vad är det som gör att du känner att du vill flytta tillbaka nu? Jag är bara lite nyfiken sådär. Känns det som om du bott "tillräckligt länge" här i USA nu och vill tillbaka till Sverige, familjen och vännerna där. Eller är det mer så att du gärna vill börja arbeta i just Sverige och därför vill hemåt?
Som sagt jag är mest nyfiken över hur du tänker och känner och varför ni just nu funderar på att byta land. :-)
Ska N plugga färdigt här först då så han får sin kompetens eller kan han läsa färdigt sina kurser på distans? Eller finns likvärdiga på svenska universitetet?
Hoppas verkligen att ni kan sätta era planer och drömmar i verket snart. Men visst kostar flyttar mellan olika länder (och världsdelar) Att ha husdjur gör ju som sagt att det blir ytterligare kostnader och är lite bökigare med en massa saker. Men SJÄLVKLART kan man inte flytta utan dem!!
Kram!

Fröken fräken said...

Haha ja, det är bra att ha drömmar väl. Ja jag känner att jag vill bo nära min familj och vänner ett tag. Det har varit så mycket hemska sjukdommar i min familj så jag känner att jag vill kunna vara där för dom. Jag hoppas att det går att förflytta hans studier till Sverige, det låter som att det kan gå han kanske blir 6 månader till ett år extra i Sverige. Jag hoppas att vi en dag kan flytta hit igen, vem vet.

Kram!