Sunday, September 9, 2012

En helg i latmaskens tecken

Ja denna helg har vi inte gjort mycket. Mest fixat med grejjer här hemma. N gick och tittade på football, jag stanande hemma för jag har väldigt lite (om ens det) intresse för just den sporten.
Vädret har ändrats ganska drastiskt här, vilket är skönt tycker jag. Från alldeles för varmt till jeans och långtröjje väder, men i morgon kommer det att bli 31 grader igen. Men en liten smakbit på hösten fick vi iallafall.

Ibland får jag för mig att jag vill jogga och oftast håller den känslan i sig i max en vecka men nu har jag faktiskt joggat 3 ggr i veckan i nästan 3 månader och orkar jogga hela 30 minuter. Det låter inte så mycket för dom flesta men det är mer än jag har orkat innan.

Här har vi min vapendragare i vått och torrt, han säger aldrig nej till en springtur i skogen. 

Jag gillar att komma ut tidigt på morgonen när ingen annan är ute och medans det är någorlunda svalt
Nu ska jag sätta mig i soffan och fortsätta med vad vi gjort hela helgen, alltså inget. Jo jag ska även avancera mina stick kunskaper, jag ska försöka lära mig att sticka sockar och vräka i mig en mega stor popcorn skål.

No comments: