Thursday, January 15, 2009

Dåliga nyheter

Ja nu har det ju gått ett tag sedan jag skrivit här igen. Jag har inte mått så himlans bra och har varit tröööött, urk.
I går så var vi äntligen till barnmorskan för första gången för att kolla om allt va bra. Tyvärr så var det ingenting som var bra igår eller idag och just nu känns det som om det aldrig kommer att bli bra. Först så försökte dom att hitta hjärtljud på utsidan av magen men ibland så hörs inte det så då blev det ett vaginalt ultraljud och då såg vi att det var tvillingar där inne. Men tyvärr så fanns det inget hjärtljud ifrån någon av dom.
Det var som att någon drog undan mattan från våra fötter eller liknande. Så jag är alltså fortfarande gravid för dom är ju kvar därinne men inget levande. Det gör ju att det är ännu jobbigare.
Det var (eller är,vet inte vad man säger) enäggstvillingar och BM sa att det är vanligt att man får missfall när dom är i samma ägg. Men det tröstar inte så mycket för tillfället och andra sidan är det inte någonting som tröstar just nu. Ja jag vet att det kommer att bli bättre men jag ser inte riktikt den änden än. BM sa att det ena fostret dog för någon vecka sedan och den andra försökte väl leva vidare ett tag till så den dog för bara någon dag sedan.
Det känns som en enda lång mardröm alltihop, jag vill liksom vakna nu och allt ska va som vanilgt.
Även om graviditeten inte var planerad så vart vi ju jätteglada och vi var ju inställda på det här nu och vi vill ju inget annat. Så förhoppningsvis så kanske vi hinner fixa någon typ av försäkring till nästa gång och att det går bättre. För så fort jag mår bättre så vill vi försöka igen.
Jag bara väntar på att dom ska ringa från sjukan så jag kan boka tid för skrapning eller vad det nu kommer att bli. Så man kan gå vidare liksom, för som det är ju är ju rent utav plågsamt, man vet att dom är där inne och även om man vet att det inget liv finns så finns ändå hoppet där att kanske så såg dom fel det kanske visst är liv där inne. Men det är väl ganska dumt att tänka så men det är ju inte direkt lätt att styra tankarna åt annat håll.
Det var verkligen superjobbigt att ringa mamma och pappa för att vad som skulle bli en god nyhet om den dåliga nyheten. Jag vet inte om dom lyckade urskilja några ord från mig men jag tror dom förstod.
Det är kanske konstigt att jag sitter här och skriver om detta på bloggen men det känns faktiskt skönt att få skriva av sig när man inte orkar prata med massa folk.
Nu ska jag lägga mig i soffan och se på nån dålig film och hoppas att jag orkar somna en stund.

7 comments:

Saltistjejen said...

Men Älskade Vännen!!!!!!!!
Jag finner inga ord just nu. Skulle bara vija krama om dig. Riktigt länge.
Lilla du. Jag hoppas verkligen att du har personer omkring dig som du kan prata med OM du känner för det.
Ibland vil och behöver man prata om jobbiga saker. För att få det ur sig. För att få tröst. Ibland är det tvärtom. Då vill man mest gå undan. Krypa ihop med sig själv och sin sorg och fundera och läka utan att ha andra inblandade.
Jag förstår vad du menar med att det kan kännas bra att skriva av sig här i bloggen.
Som sagt, jag har inga bra ord till tröst åt dig just nu. Men mina tankar är hos dig. hos er.
Om du skulle vilja "prata" så får du gärna höra av dig. Min mailadress finns på min blogg, men säg gärna till i kommentarsfältet att du mailar, för jag kolar inte den adresen dagligen.
Återigen, kraaaaaaaaaam!!!!!!!!!!!!!!!

Fröken fräken said...

Saltis: Tack så mycket. Det finns inte så mycket att säga om saken. Jag har en underbar familj här, Nicks familj har varit helt underbara och är fortfarande för den delen. Det är nog det jobbigaste jag har gått igenom någonsin och hoppas att det känns bättre snart, det här önskar jag inte ens min värsta fiende. Jag känner både och, jag känner att jag behöver prata om saker men samtidigt vill jag inte ens gå upp ur sängen. Det finns inte så mycket som kan trösta mig just nu. Jag hoppas att det går vägen nästa gång. Tack så mycket för din omtanke, det värmer mycket.
Kram tillbax

Cessie said...

Hej Julia, Jag blev jätteledsen när jag läste ditt inlägg. Hoppas att du kommer känna dig bättre snart och se framåt. Även om det känns mörkt nu:-( Många kramar...cynthia

Fröken fräken said...

Cessie: Ja jag hoppas också att det kommer en ljusare tid men just nu känns det som att den tiden är långt borta. Kram

Fia said...

Men oj gumman, vad ledsamt! Ta väl hand om dig nu, och gör bara det du känner att du vill och orkar. Mys med Nick och bara finns till. Du vet vart jag finns om du behöver prata!
Bamsekram!!

Anne said...

Vilka ledsamma nyheter, det finns inga bra och tröstande ord att säga men jag skickar kramar via cyberrymden. Jag förstår att det känns så väldigt tomt, nattsvart och sorgligt just nu. Som du skrev, som att nån dragit undan mattan för er. Även om det mest känns tugnt just nu, försök tänka framåt och på kommande försök. Det kanske låter kallt av mig att säga så, klart att du ska sörja detta klart först men kanske det samtidigt i smärtan över detta kan ge en tröst att tänka att ni kan försöka snart igen.
Massor med kramar, ta hand om dig!!!

Fröken fräken said...

Fia:Ja jag har legat i sängen hela dagarna och bara varit, jag har nog världens bästa man. Han har tagit väl hand om mig även om han också är ledsen. Han har gjort allt för att få mig att äta, tror han har lagat alla fyra rätter han kan laga varje dag. Idag ska jag försöka att komma utanför dörren, jag tror det skulle göra under att få lite frisk luft. Kram kram

Anne: Tack! Ja det känns väl lite bättre idag och jag tror att det kommer att kännas lite bättre för var dag även om det bara är små steg så går det i allafall framåt. Jag ska in på operation i morgon så det kommernog att va lite lättare att gå vidare efter det. Kram tillbaks