Friday, November 28, 2008

Snart 1:a advent

Ja det blev visst ett litet uppehåll igen i mitt bloggande. Jag fattar inte vart tiden tar vägen, tänk va bra det hade varit om man kunde förlänga dygnet med 2-3 timmar eller något sånt.
Jag är nu äntligen frisk från förkylningen som orkade klamra sig fast i 3 veckor, usch va trött jag är på att va sjuk. Det kändes som att jag missade stora delar av November, pga att jag va sjuk och trött hela tiden, så det blev liksom inget gjort här hemma, så nu när energis börjar komma tillbaks så finns det en hel del att göra.
Igår var det ju Thanksgiving vilket känns i magen idag. Jag tror jag sprängde ut magsäcken till det dubbla 2 gånger igår, först med maten sen med alla goa pajer och cheescakar. Men det var en trevlig dag igår, vi spelade spel i några timmar och bara va, en del somnade (min man) visst mitt i spelet. Men det gör inget.

Idag så stor städar vi ( man blir av med lite kalorier på det sättet) huset och sätter upp dom få adventsljusstakarna vi har vi har också några stjärnor, det blir så mysigt tycker jag när man får upp dom. Så det får nog bli en kopp glögg i kvällningen och möjligen en pepparkaka eller två.

Sedan sist jag bloggade så har vi fått ännu en familjemedlem, en liten kattunge,Freckles heter han. Det var inte planerat alls. Nick leverar byggmatereal och på en av hans leveranser så mötte han en gubbe som va på väg att skjuta kissen och sa att ja vill du ha en kattunge så är det sista chansen och det var det verkligen också fför han stod nämligen med geväret i handen. Nick kunde inte säga nej, så nu har vi alltså en katt. Men hans charm är för tillfället enda anledningen han inte är på väg till limfabriken för han har nämligen kissat i våran säng tre gånger på duntäcket dessutom. Vet inte hur jag ska få ur lukten, jag har tvättat täcket med vinäger och sedan vanligt tvättmedel. Han är annars rumsren och går på lådan, han kissar ingen annanstans än i våran säng och i lådan då förstås. Nedrans litta söta rackartuss. Men det är väldigt gulliga för Pepper (hunden) och Freckles dom kommer jättebra överens, dom sover tillsammans och lekar tillsammans. Hoppas hoppas han ger sig med kissandet.
Nu ska jag gå och köpa ljus till adventsljusstaken.
Ha en trevlig första advent allihop

2 comments:

Cecilia said...

Hej Julia!Tack för din kommentar på min blog.Jag antar att ni har mer adventsstämning än vad vi har.Fast idag är det så eländigt väder så det är väl nästan lika mörkt som det är i Sverige...Vad skoj med en till Svensk bloggare i USA,det verkar inte finnas någon ände på oss tror jag.Alltid dyker det upp någon ny man inte läst.Så gulligt det låter med en liten kattunge.Vem hade inte gjort så för att rädda det lilla livet från ett gevär.Fast det där med att han kissat i sängen lät mindre gulligt :-)
Ha en fortsatt trevlig 1a advent!

Fröken fräken said...

Fundersam Cecilia:
Nja jag vet inte hur mycket adventsstämning det är just nu för det spöregnar ute. Men alla stakarna är uppe iallafall och varm glögg har jag också så man får göra sitt bästa. Ja kissen är ursöt men tyvärr så blev han biten av hunden i lördags kväll så vi vet inte om han blir bättre från det. Vi får hoppas iallafall.