Tuesday, November 4, 2008

Lit tå hört

Idag är jag hemma och förkyld, usch och fy va tråkigt det är. Men det är lite lustigt för min man blir så himla gullig och omtänksam när jag är sjuk. Han ringer flera gånger om dan för att kolla om jag behöver något och kolla så att allt är ok. Så jag utnyttjar ju detta till fullo och varje gång stackarn ringer och frågar om jag behöver något så kanske jag säger ja tack. Som tex halstabletter eller soppa eller liknande.
Jag tycker mest synd om Pepper (våran hund) eftersom jag inte orkar gå ut med honom, så som svar på mina önskningar ringer Nicks mamma och frågar om hon kan ta med Pepper ut på promenad, helt underbart. Så att va sjuk i den här familjen är ju nästan bra. Har varit till sängs sedan i söndags så i morgon så har jag ingen lust längre så det blir nog jobbet i morgen ändå.
I kväll är det hundkurs som gäller vi går iväg varje tisdag i en timma. Våran hund är ganska så duktig och lär sig snabbt. Det är kul att se från vecka till vecka hur mycket han lär sig. Ja nu ser han det nog som att han ska gå till ett hus fullt av hundar och bli matad med ost och korv i en hel timma bara han gör som mamma säger, det är ju lätt. Men idag så ska vi lära oss hur man går fint bredvid mamma och pappa närman går i koppel. Ja vi får ju se hur det går för vårat lag för Pepper mer eller mindre drar mig som en vante efter sig. Så han älskar detta stället nu när det väl är dags att åka hem så vill han inte lämna stället. Vilket är bra för han är en ganska så nervös hund, pga sitt förflutna, antar jag. Pepper är den äldsta hunden där, dom andra är typ 4-5 månader.
Nu kom Nick hem, jag ska gå och se vad han har med sig hem till mig nu. Hehe

No comments: