Monday, October 15, 2012

Promenad sällskap

Det här är min lilla vän Elliot som är 2 år. Vi ses 3 dar i veckan och han älskar att gå ut på promenader i skogen så vi har ett gemensamt intresse han och jag. Es mamma väntar tvillingar i början av november så det är lite svårt för henne att leka och hänga med i en 2 årings svängar.
Så idag åkte vi till Peavy Arboretum och promenarade i hela 2 miles (ca 3,2 km tror jag) vilket inte är illa för en 2 åring.
Elliot letar efter diverse djur man kan ev få se i skogen

Vi hittade en av dom, en Banana slug

Det finns även en liten damm som man kan gå runt

Små broar över små bäckar

Vi hittade ett perfekt ställe för våran fika vi hade med,fikat är ju trots allt det viktigaste med en långpromenad

2 comments:

Anne said...

Vad mysigt du tar Elias ut på såna promenader. Tycker det är så härligt när barn får komma ut, nu låter jag väl som en gammal kärring mn ibland känns det som dagens kids mest sitter inne.... Vi försöker också vara ute mycket, lilla Stella verkar som Elias (fastän hon är yngre), älskar att gå.
jobbar du full tid som nanny de 3 dagar/veckan du har Elias, är det hela dagar då?
Mysigt med en sån fin park, att du har tillgång till den. Det skulle jag också gilla. Vi har också en park nära oss, fast din ser mer skogslik ut, vår är mer park-park om du förstår, men ack så uppskattad. KRAM

Fröken fräken said...

Ja det är verkligen skönt att få komma ut får både honom och mig. Vi drar på oss regnställ och stövlar och går ut till ibland lekparker eller som här till skogen. Jag jobbar deltid med E och så har jag en annan familj ca 15 timmar i veckan. Så det är ju alltid något.
Kram!