Monday, February 13, 2012

Nu är jag här igen!


Jag har hittat lite tid för bloggande idag. Jag sitter nämligen vid datorn ändå för jag söker jobb här i Sverige. Ja det har hänt lite här så jag känner ännu mer att jag vill hem eller att jag vill vara närmare familjen och vännerna.
Min super goa, underbara och fina svägerska har fått akut leukemi. Ja jag är nog i en chock än och har inte riktigt insett vad som har hänt och vad som kommer att hända.
Fina S jag tänker på dig varje dag.
Men jag har ju funderat ett tag på att jag vill flytta hem igen men när något sånt här händer så känner jag ännu mer att jag vill hem.

Jag och 2 av mina nära väninnor var på spa i Sunne i helgen och det var ju helt fantastiskt roligt, jag har ömmande muskler jag misstänker att det är i skrattmusklerna. Det är så underbart att få vara med vänner man har känt sedan man var 6-7 år.
Vi var med på lite olika träningspass och vi åt en jättegod lunch och bara njöt i fulla drag.
Ja det behövde jag nog för i morgon på självaste valentines day ska jag till tandläkaren och dra ut 2 visdomständer. Gah jag är supernervös.

I går var det iallafall underbart väder i Värmland, solen sken och den riktigt värmde

Här sitter vi i solen och njuter

Nu tillbaka till jobbsökande och brevskrivande

Ha det bra, Kram

4 comments:

Saltistjejen said...

Åå så hemskt!!! Jag hoppas verkligen att hon kommer bli bra. Förstår fullständigt varför du vill vara kvar i Sverige nu en tid framöver. Just sådana här saker gör att man känner sig alldeles för långt bort när man är på andra sidan Atlanten.
Stor KRAM till dig!

Elin said...

Så fruktansvärt, det måste vara så jobbigt för er alla. Jag förstår att du ännu mer funderar på att flytta tillbaka till Sverige, när det händer sådant här inser man verkligen på ett annat sätt hur mycket familjen betyder. Tänker på dig, och önskar dig lycka till med jobbsökandet om ni nu bestämmer er för att flytta hit.
Kram!

Charlie sa ... said...

Sjukdom är hemskt...då vill man vara nära och framför allt får det en att känna efter ordentligt vad som känns rätt, vad som räknas., hur skört saker och ting är.

Stor kram! Tänker på dig

Desiree said...

Usch vad ledsamt att din svägerska har blivit så dålig. Jag hoppas innerligt att hon blir helt återställd. Ja när sådant här händer så ställer det en hel del på sin spets. Jag önskar dig all lycka till på jobbmarknaden och hoppas att du får möjlighet att stanna här ett tag. Förstår att det är ett stort beslut. Hur blir det med din make? Kan han tänka sig att flytta hit?
Jag hoppas att det gått bra hos tandläkaren men framförallt att det ordnar sig med framtiden på ett bra sätt.
Kramar!